Συμμετοχή στα Masterclasses 2013

Κάθε χρόνο μαθητές από διάφορα μέρη του κόσμου έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν ένα από τα Πανεπιστήμια ή Ερευνητικά κέντρα της χώρας τους, για να γνωρίσουν τη φυσική των Στοιχειωδών Σωματιδίων και να γίνουν για μια μέρα μικροί ερευνητές που αναλύουν δεδομένα από τον επιταχυντή του CERN.

http://www.physics.ntua.gr/MC_2013/

Φέτος, για πρώτη φορά, μαθητές του 2ου ΓΕΛ Καλύμνου πήραν μέρος στη διοργάνωση αυτή.  Οι μαθητές της Β Λυκείου, θετικής κατεύθυνσης,

Ασπροποταμίτη Ευαγγελία

Θωμά Ειρήνη

 

Ιακώβου Θεόδωρος

Πελεκάνου Υπαπαντή

συνοδευόμενοι από την καθηγήτρια Τσιριγώτη Γεωργία, φυσικό του σχολείου, παρακολούθησαν τα μαθήματα προχωρημένης φυσικής στο ΕΜΠ, συμμετείχαν στην επεξεργασία δεδομένων ψάχνοντας το Ζ-μποζόνιο και το σωματίδιο Higgs και μοιράστηκαν την εμπειρία τους αυτή με δύο ερευνητές στο CERN και με παιδιά της ηλικίας τους, που συμμετείχαν την ίδια μέρα στα masterclasses, από τα Πανεπιστήμια της Βοστώνης, Ρεάλ, και Φερράρα.

 

 

Εγγραφή των μαθητών στα μαθήματα προχωρημένης φυσικής.

 

Τα παιδιά παρακολούθησαν δύο ομιλίες: Ο κ. Ν. Τράκας, καθηγητής στη ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ, τους μίλησε για τα δομικά σωματίδια της ύλης, για σωματίδια που προβλέπονται από το καθιερωμένο πρότυπο και για τα σωματίδια φορείς των αλληλεπιδράσεων. Αναφέρθηκε στη θεωρία που πιστεύει σήμερα η φυσική για τη δημιουργία του σύμπαντος, τη Θεωρία της Μεγάλης Έκρηξης, καθώς και στα ανοιχτά προβλήματα της επιστήμης σήμερα, όπως η σκοτεινή ύλη και ενέργεια, η ασυμμετρία στην ύπαρξη ύλης και αντιύλης κ.α Πληροφορήθηκαν για την εξέλιξη στο πείραμα που τρέχει στο CERN κι αφορά στην εύρεση του σωματιδίου του Higgs, για την ελληνική συμμετοχή και για τις δυνατότητες που υπάρχουν να επισκεφθούν το CERN στο μέλλον.

 

    

 

 Κατόπιν ο κ. Γ. Τσιπολίτης, αναπληρωτής καθηγητής στη ΣΕΜΦΕ, τους μίλησε για τους επιταχυντές και ανιχνευτές στο CERN και για τους τρόπους με τους οποίους ψάχνουν τα σωματίδια Ζ και Higgs. Στο τέλος του πρώτου μέρους έγινε μια εισαγωγή για το λογισμικό HYPATIA που χρησιμοποιείται στο CERN, από τον κ. Τράκα. Το λογισμικό αυτό, σε μια απλουστευμένη έκδοσή του χρησιμοποίησαν τα παιδιά στο 2ο μέρος της εκδήλωσης.

 

                                                                                                               

 

Ακολούθησε διάλειμμα για φαγητό στο φοιτητικό εστιατόριο, όπου είχαμε τη χαρά να συναντήσουμε και πρωτοετείς φοιτητές του Πολυτεχνείου, που πέρυσι φοιτούσαν στο σχολείο μας.

 

 

 

 

 Στο 2ο μέρος της εκδήλωσης, οι μαθητές σε ομάδες των δύο ατόμων, επεξεργάστηκαν από ένα πακέτο 50 δεδομένων, προσπαθώντας να ταυτοποιήσουν τα σωματίδια στους ανιχνευτές (ηλεκτρόνια, μιόνια ή φωτόνια) και να δουν ποια από αυτά προέρχονταν από τις ζητούμενες διασπάσεις των Ζ και Higgs μποζονίων. Στο τέλος κάθε ομάδα κατασκεύαζε το δικό της ιστόγραμμα. Τα αποτελέσματα όλων των ομάδων συγκεντρώθηκαν για να γίνει το τελικό ιστόγραμμα και η καμπύλη της οποίας οι κορυφές έδειχναν την ύπαρξη των ζητούμενων σωματιδίων, και όχι μόνο. Τα τελικά αποτελέσματα ανέβηκαν σε ειδική τοποθεσία στο διαδίκτυο, για να συγκριθούν με εκείνα άλλων πανεπιστημίων που έκαναν ταυτόχρονα την ίδια διαδικασία.

Στις 5:00μμ συνδεθήκαμε με το CERN και 3 άλλα πανεπιστήμια, όπου δύο παιδιά από κάθε Ίδρυμα μοιράζονταν τις σκέψεις τους για την εμπειρία αυτή, παρουσίαζαν τα δικά τους συγκεντρωτικά δεδομένα και έθεταν ερωτήσεις-απορίες τους στους ερευνητές, από το CERN, που παρακολουθούσαν τη συνδιάσκεψη.

 

 

 

 

Μετά το τέλος της συνδιάσκεψης, απάντησαν στις ερωτήσεις ενός quiz πάνω σε αυτά που έμαθαν εκείνη τη μέρα.

 

 

 

Στα παιδιά απονεμήθηκαν βεβαιώσεις συμμετοχής στη διοργάνωση masterclasses 2013.

 

 

Ειδήσεις για εξετάσεις

Στατιστικά

Επισκέπτες
43
Άρθρα
246
Δικτυακοί Σύνδεσμοι
19
Εμφανίσεις Άρθρων
204116

Μετρητής επισκεπτών

Σήμερα1
Χθες1
Εβδομάδα5
Month23
All8192

Currently are 14 guests and no members online

Lesson plan Motion