ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΥΣ 2014-2015

2λυκειο

Δείτε στο συνημμένο αρχείο φωτογραφίες από τις δραστηριότητες του λυκείου μας κατά τη φετινή σχολική χρονιά.

Attachments:
Download this file (2o ΛΥΚΕΙΟ 2014-2015.pdf)2o ΛΥΚΕΙΟ 2014-2015.pdf[ ]5996 kB

Masterclasses 2015

Τα μαθήματα προχωρημένης Φυσικής Σωματιδίων ( masterclasses)  προσφέρουν στους μαθητές του Λυκείου την ευκαιρία να γνωρίσουν τις θεωρίες που αφορούν στη δομή και τις αλληλεπιδράσεις της ύλης. Γίνονται  σε πάνω από 130 πόλεις σε 41 χώρες και με συμμετοχή που ξεπερνά τους 10 000 μαθητές. Στην Ελλάδα συμμετέχουν τα πανεπιστήμια της Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Κρήτης καθώς και το ΕΜΠ και το ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν τα παιδιά της Β και Γ Λυκείου, θετικής ή τεχνολογικής κατεύθυνσης, με συνοδό έναν καθηγητή ειδικότητας ΠΕ04.

Φέτος το σχολείο μας συμμετέχει (για δεύτερη φορά, μετά το 2013) με μια ομάδα πέντε μαθητών της Γ Λυκείου, της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης και συνοδό καθηγήτρια την φυσικό, κα Τσιριγώτη Γεωργία. Η ομάδα αυτή θα παρακολουθήσει τα μαθήματα προχωρημένης φυσικής στις 4 Μαρτίου στον χώρο του ΕΜΠ. Πιστεύουμε ότι είναι μια μοναδική εμπειρία για τους μαθητές μας, οι οποίοι, εκτός από τις θεωρητικές γνώσεις που θα αποκτήσουν, θα κληθούν να επεξεργαστούν πραγματικά πειραματικά δεδομένα από πειράματα φυσικής σωματιδίων. Στο τέλος της ημέρας, όπως γίνεται σε κάθε διεθνή συνεργασία, οι συμμετέχοντες μαθητές συνδέονται, μέσω διαδικτύου, και συζητούν τα αποτελέσματά τους και την εμπειρία τους.
Όπως και πέρυσι, θα χρησιμοποιηθούν δεδομένα της περιόδου 2011-2014 που συνέλεξαν τα πειράματα στον επιταχυντή LHC στο CERN!

 

Το πρόγραμμα της ημερίδας για τους μαθητές είναι το ακόλουθο:
08:30-09:00 Προσέλευση - Εγγραφή στον 1ο όροφο του Κτηρίου του Κεντρικού Υπολογιστή
09:00-09:45 Εισαγωγή στην Θεωρία των Στοιχειωδών Σωματιδίων
09:45-11:00 Εισαγωγή στους Επιταχυντές και Ανιχνευτές

11:00-11:30 Διάλειμα

11:30-12:00 Τα σωματίδια Ζ και Η και οι διασπάσεις τους
12:00-12:30 Το λογισμικό HYPATIA
12:30-13:00 Εισαγωγή στη Κοσμολογία

13:00-14:30 Γεύμα στο φοιτητικό εστιατόριο του ΕΜΠ

14:30-15:00 HYPATIA (συνέχεια)
15:00-16:30 Ερευνητική εργασία, συλλογή αποτελεσμάτων
16:30-17:00 Συζήτηση των αποτελεσμάτων
17:00-18:00 Συνδιάσκεψη μέσω Διαδικτύου, Quiz
18:00            Απονομή Διπλωμάτων, Λήξη

 

ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΣΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Το πρόγραμμα "Ψηφιακή έκφραση στο κοινωνικό σχολείο" απευθύνεται σε μαθητές Α΄λυκείου με σκοπό να τους ευαισθητοποιήσει γύρω από σύγχρονα κοινωνικά και περιβαλλοντικά θέματα, να τους εξοικειώσει με τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες και εν τέλει να τους προτρέψει να εκφραστούν καλλιτεχνικά με τη χρήση ΤΠΕ.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Φλωριανού Ελένη

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

1) Καλλιέργεια ψηφιακού γραμματισμού (με καλλιέργεια δεξιοτήτων στις ΤΠΕ) αλλά και κριτικού ψηφιακού γραμματισμού (μέσα από την κριτική προσέγγιση και σύγκριση παρόμοιων λογισμικών και την επιλογή αυτού που ανταποκρίνεται περισσότερο στον εκάστοτε επικοινωνιακό στόχο)

2)  Καλλιέργεια κριτικής στάσης απέναντι στη ψηφιακή πληροφορία (μέσα από εκμάθηση τρόπων αποτελεσματικής αναζήτησης και περιορισμού των αποτελεσμάτων σε μηχανές αναζήτησης με χρήση τελεστών / κριτική ανάγνωση των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης / έλεγχο της αξιοπιστίας μιας ιστοσελίδας και διασταύρωση των πληροφοριών)

3) Ευαισθητοποίηση των μαθητών σε επίκαιρα κοινωνικά θέματα (π.χ. ρατσισμός, ναρκωτικά) αλλά και σε θέματα αγωγής υγείας που άπτονται των ενδιαφερόντων των μαθητών (π.χ. σεξουαλική αγωγή, πρόληψη από μολυσματικές ασθένειες, διατροφή, κ.α) καθώς και σε σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα. Ακολουθώντας φύλλα εργασίας που θα προωθούν την διερευνητική ?ανακαλυπτική μάθηση μέσα από αναζήτηση στο διαδίκτυο οι μαθητές θα συγκεντρώσουν, θα επιλέξουν, θα ταξινομήσουν, θα αξιολογήσουν στοιχεία πάνω στα παραπάνω θέματα και στη συνέχεια θα κληθούν να εκφραστούν καλλιτεχνικά και δημιουργικά σε κάποια από τα ψηφιακά περιβάλλοντα με τα οποία θα έχουν ασχοληθεί στη διάρκεια του προγράμματος. Στόχος η δημοσιοποίηση των εργασιών τους (στην ιστοσελίδα του σχολείου, στην ηλεκτρονική εφημερίδα του σχολείου, στο δικό τους blog, σε κοινωνικά δίκτυα, σε τοπικές ηλεκτρονικές εφημερίδες αλλά και σε εκδήλωση ανοιχτή στο τέλος του προγράμματος) κυρίως με αφορμή τον εορτασμό της παγκόσμιας μέρας κάθε σχετικού θέματος με στόχο την κοινωνική ευαισθητοποίηση και αφύπνιση.

4) Καλλιέργεια της αυτενέργειας των μαθητών, της ανακαλυπτικής και διερευνητικής μάθησης, της δημιουργικής και καλλιτεχνικής έκφρασης μέσα από τη σύνδεση σχολείου ?κοινωνίας και την ενασχόληση των μαθητών με σύγχρονα θέματα ευρύτερου κοινωνικού ενδιαφέροντος.

 

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

 

Κάθε εβδομάδα οι μαθητές θα γνωρίζουν στο εργαστήριο πληροφορικής ένα νέο ψηφιακό περιβάλλον,(πρόγραμμα παρουσίασης, prezi, ψηφιακή αφίσα, επεξεργασία ήχου, επεξεργασία εικόνας, δημιουργία ψηφιακής αφίσας, δημιουργία ταινίας, δημιουργία ψηφιακού κόμικ κ.α) θα εξασκούνται σε αυτό και παράλληλα θα συγκεντρώνουν υλικό από το διαδίκτυο προκειμένου να ετοιμάσουν καλλιτεχνικό και ενημερωτικό ψηφιακό υλικό με χρονοδιάγραμμα την παρουσίασή του (στο σχολείο, στην τοπική κοινωνία, σε κοινωνικά δίκτυα και ηλεκτρονικά μέσα) στον εορτασμό των ακόλουθων παγκόσμιων ημερών:

24/10 Ημέρα κατά της παχυσαρκίας       

20/11 Παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού

1/12 Παγκόσμια ημέρα για το Aids

5/2 Παγκόσμια ημέρα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο

8/3 Παγκόσμια ημέρα της γυναίκας

21/3 Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού

22/3 Παγκόσμια ημέρα του νερού

22/4 Ημέρα της γης

28/4 Παγκόσμια Ημέρα για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία

9/5 Ημέρα της Ευρώπης

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Φλωριανού Ελένη

Το  πρόγραμμα αφορά μαθητές της Β΄λυκείου που θα επεκτείνουν και θα αξιοποιήσουν την διδακτέα ύλη του μαθήματος της Έκθεσης σε ένα αυθεντικό επικοινωνιακό περιβάλλον, αυτό του ψηφιακού περιοδικού. Η ύλη της έκθεσης στο συγκεκριμένο μάθημα περιλαμβάνει την είδηση και το σχόλιο, την οργάνωση και παρουσίαση της είδησης, τα γνωρίσματα του τύπου, τη δημοσιογραφική δεοντολογία, την κριτική ενός βιβλίου και μιας θεατρικής παράστασης, το περιεχόμενο, τη δομή και το εξώφυλλο ενός περιοδικού γενικού ή ειδικού ενδιαφέροντος και άλλα θέματα που άπτονται της ειδησεογραφίας / δημοσιογραφίας και των έντυπων και ηλεκτρονικών εφημερίδων -περιοδικών. Οι εργασίες γραπτού λόγου των μαθητών δεν θα έχουν τελικό αποδέκτη το δάσκαλο αλλά την τοπική- και όχι μόνο- κοινωνία, γεγονός που θα συνδέσει τη σχολική με την κοινωνική πραγματικότητα, θα δώσει κίνητρα δημιουργίας, θα ενθαρρύνει τη συνεργασία, την αυτενέργεια των μαθητών και τη βιωματική μάθηση. Παράλληλα, θα ενθαρρύνει την ενεργή συμμετοχή μαθητών που υστερούν στο γραπτό λόγο, ωστόσο παρουσιάζουν άλλες δεξιότητες: επικοινωνιακό χάρισμα και άνεση στον προφορικό λόγο (π.χ. σε συνεντεύξεις), οργανωτικές ικανότητες, καλλιτεχνικά ταλέντα (π.χ. φωτογραφία, σκίτσο, γελοιογραφία), ψηφιακές δεξιότητες (π.χ. γραφικά σελίδας, χειρισμός Η/Υ, δημιουργία video, ψηφιακής αφίσας), ειδικά ενδιαφέροντα (π.χ. αθλητισμός, διατροφή, μουσική κ.α). Υποθέματα που θα προσεγγίσουμε:

  • * Διαδικτυακή έρευνα: τα ηλεκτρονικά περιοδικά, τα χαρακτηριστικά τους, οι δυνατότητές τους, τα πλεονεκτήματα σε σχέση με τα αντίστοιχα έντυπα
  • * Τα είδη των άρθρων, η δομή τους / χρονογράφημα /γελοιογραφία /επιφυλλίδα
  • * Ο τίτλος της είδησης / Είδηση και σχόλιο / Οργάνωση και παρουσίαση μιας είδησης / Κώδικας δημοσιογραφικής δεοντολογίας
  • * Το κειμενικό είδος της συνέντευξης / Το κειμενικό είδος της κριτικής (βιβλίου, πολιτιστικής εκδήλωσης)
  • * Ο ρόλος και η λειτουργία της εικόνας στο φωτορεπορτάζ
  • * Δωρεάν ψηφιακά περιβάλλοντα για δημιουργία ηλεκτρονικών περιοδικών: διερεύνηση, σύγκριση, επιλογή του κατάλληλου περιβάλλοντος
  • * Καθορισμός τίτλου, θεματολογίας, αριθμού και περιεχομένου μόνιμων στηλών / καθορισμός ρόλων ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητες των μαθητών.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

  • * Να προσεγγίσουν τη μαθησιακή διαδικασία με ένα τρόπο πιο ελκυστικό, πιο σύγχρονο που να αγγίζει τα ενδιαφέροντα και τα ιδιαίτερα ταλέντα κάθε μαθητή, να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους και να σχετίζεται με τα βιώματα τους και την ευρύτερη κοινωνική και πολιτιστική ζωή. Η γνώση και η καλλιέργεια δεξιοτήτων θα αποκτηθούν βιωματικά και σε άρρηκτη σχέση με την κοινωνική ζωή μέσα από ομαδοσυνεργατικές πρακτικές.
  • * Να καλλιεργήσουν ψηφιακούς γραμματισμούς μέσα από τη συνεργατική ψηφιακή γραφή, την αναζήτηση στο διαδίκτυο, τη δημιουργία πολυτροπικών κειμένων (εμπλουτισμένων με video, εικόνες, υπερσυνδέσμους)
  • * Να αποκτήσουν αυτοεκτίμηση με την ενεργό και απαραίτητη συνεισφορά τους στην ομάδα μαθητές που υστερούν στις ?παραδοσιακές- μαθητικές επιδόσεις στο γλωσσικό μάθημα.

* Να αναπτύξουν το ενδιαφέρον για ενεργό συμμετοχή στα κοινά μέσα από την προσέγγιση, τον προβληματισμό και την ευαισθητοποίηση γύρω από σύγχρονα τοπικά ή και ευρύτερα κοινωνικά προβλήματα και μέσα από τη συνεισφορά τους (με προτάσεις ή και δράσεις) στην αντιμετώπισή τους

 

ΝΕΑ ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

sc press-300x118

Οι μαθητές της Β΄λυκείου του σχολείου μας δημιούργησαν τη δική τους ηλεκτρονική εφημερίδα στο schoolpress, τον "Μαθητόκοσμο". Η εφημερίδα συνεχώς ανανεώνεται και εμπλουτίζεται με άρθρα, συνεντεύξεις, θέματα σχετικά με τη σχολική μας ζωή αλλά και ευρύτερου ενδιαφέροντος. Μπορείτε να σχολιάσετε τα άρθρα, να τα αποστείλετε μέσω mail  και να τα κοινοποιήσετε σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κ.α). Όποιος μαθητής θέλει να συμμετάσχει ως συντάκτης ενός άρθρου, ως ρεπόρτερ, ως σκιτσογράφος-γελοιογράφος μπορεί να  "ανεβάζει" το υλικό του στο wiki του σχολείου μας στο μενού "Ηλεκτρονικό Περιοδικό"  (wiki 2ου ΓΕΛ Καλύμνου ). Σε περίπτωση που δεν διαθέτετε προσωπικό λογαριασμό στο wiki, ζητήστε κωδικούς από την καθηγήτρια κα Φλωριανού Ελένη ή δώστε απευθείας το υλικό σας σε ηλεκτρονική μορφή.

Δείτε το πρώτο τεύχος του περιοδικού http://schoolpress.sch.gr/2lykeiokalymnou/

Περισσότερα Άρθρα...

  1. Ψηφιακές εφημερίδες και blogging

Ειδήσεις για εξετάσεις

Στατιστικά

Επισκέπτες
43
Άρθρα
246
Δικτυακοί Σύνδεσμοι
19
Εμφανίσεις Άρθρων
197821

Μετρητής επισκεπτών

Σήμερα0
Χθες1
Εβδομάδα5
Month18
All8095

Currently are 2 guests and no members online

Lesson plan Motion