Δημιουργικές εργασίες 2016-2017
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ |
ΜΑΘΗΜΑ |
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ |
ΣΤΟΧΟΙ |
Αναβάλογλου Ορέστης, ΠΕ03 |
Γεωμετρία, Α΄λυκείου |
«Γεωμετρικές κατασκευές και εικαστικές τέχνες» |
Η ανακάλυψη γεωμετρικών στοιχείων στις εικαστικές τέχνες. |
Αναβάλογλου Ορέστης, ΠΕ03 |
Γεωμετρία, Α΄λυκείου |
«Κύκλος: το τελειότερο σχήμα στο σύμπαν» |
Η ανάδειξη της σημαντικότητας του κύκλου στο σύμπαν, η έμπρακτη κατανόηση της σχέσης γεωμετρίας-φύσης. |
Αναβάλογλου Ορέστης, ΠΕ03 |
Γεωμετρία, Β΄λυκείου |
«Η ακολουθία Fibouacci στη φύση» |
Η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ της ακολουθίας Fibouacciκαι της φύσης, ιστορικά στοιχεία και γεωμετρική απεικόνιση |
Αναβάλογλου Ορέστης, ΠΕ03 |
Γεωμετρία, Α΄λυκείου |
«Αξιοσημείωτοι κύκλοι τριγώνων και τα κέντρα τους» |
Η εμβάθυνση σε απλές γεωμετρικές έννοιες της σχολικής ύλης. |
Γέργης Τρύφων, ΠΕ09 |
Πολιτική Παιδεία, Α΄λυκείου |
«Αντιμετώπιση ανεργίας» |
Η διερεύνηση των ειδών ανεργίας, των βασικών αιτίων και προτάσεις αντιμετώπισης της ανεργίας. |
Κυριακού Πολυξένη, ΠΕ02 |
Ιστορία, Β΄λυκείου |
«Η ζωγραφική στην Αναγέννηση» |
Να κατανοήσουν τις αλλαγές που επέφερε η Αναγέννηση στη ζωγραφική και να συγκινηθούν μελετώντας μερικά από τα πιο γνωστά έργα ζωγραφικής. |
Κυριακού Πολυξένη, ΠΕ02 |
Νεοελληνική Λογοτεχνία, Β΄λυκείου |
Καρυωτάκης: ένας «καταραμένος» ποιητής και ο ανεκπλήρωτος έρωτας με τη Μαρία Πολυδούρη. |
Να αναγνωρίσουν στοιχεία της ζωής και του έργου του ποιητή που τον κατατάσσουν στους «καταραμένους» ποιητές και να συγκινηθούν από τον ανεκπλήρωτο έρωτα με την Πολυδούρη. |
Κυριακού Πολυξένη, ΠΕ02 |
Νεοελληνική Λογοτεχνία, Β΄λυκείου |
«Μαρία Πολυδούρη: ένας άδοξος έρωτας» |
Να συγκινηθούν από έναν άδοξο έρωτα και να μελετήσουν πώς αυτός ο έρωτας επηρέασε το ποιητικό της έργο. |
Λαθουράκης Ιωάννης, ΠΕ03 |
Μαθηματικά, Α΄λυκείου |
«Πέρα από το άπειρο: ζωγραφική ή μαθηματικά» |
Σύνδεση και συσχετισμός των εννοιών των συνόλων και του απείρου με την εικαστική τέχνη. |
Λαθουράκης Ιωάννης, ΠΕ03 |
Μαθηματικά, Α΄λυκείου |
«Δευτεροβάθμια εξίσωση» |
Κατανόηση του τριωνύμου μέσα από μεθόδους που εφαρμόστηκαν στην ιστορία των μαθηματικών |
Λαθουράκης Ιωάννης, ΠΕ03 |
Μαθηματικά, Α΄λυκείου |
«Μαθηματικά αγοράς» |
Σύνδεση της άλγεβρας με καθημερινές πτυχές της καθημερινότητάς μας. |
Λαθουράκης Ιωάννης, ΠΕ03 |
Γεωμετρία, Β΄λυκείου |
«Κύκλος και μοίρες» |
Διερεύνηση και αιτιολόγηση στοιχείων γεωμετρίας που φαίνονται προφανή. |
Λαθουράκης Ιωάννης, ΠΕ03 |
Μαθηματικά, Β΄λυκείου |
«Πολυώνυμα- σχήμα Horner? |
Κατανόηση του σχήματος Hornerκαι επέκτασή του σε εφαρμογές εκτός διδακτέας ύλης. |
Μπάσιου Μαρία, ΠΕ02 |
Λογοτεχνία, Α΄λυκείου |
«Παρουσία- σύγκριση στάσεων ζωής στον Καβάφη» |
Να συνθέσουν μια συνολική στάση ζωής με βάση τα έργα του Καβάφη. |
Μπάσιου Μαρία, ΠΕ02 |
Φιλοσοφία, Β΄λυκείου |
«Η φιλοσοφική διάσταση της θανατικής ποινής» |
Να αξιολογηθεί η ηθική και φιλοσοφική διάσταση της επιβολής της θανατικής ποινής |
Μπάσιου Μαρία, ΠΕ02 |
Αρχαία, Β΄λυκείου |
«Οι ιδέες του Σοφοκλή με διαχρονική αξία (Αντιγόνη, στιχ. 230-496) |
Η ανάδειξη της διαχρονικότητας των ιδεών του Σοφοκλή μέσα στο έργο του «Αντιγόνη». |
Παντελής Γιάννης, ΠΕ04.04 |
Βιολογία, Α΄λυκείου |
«Εγκέφαλος: δομή- λειτουργία-χαρτογράφηση» |
Η κατανόηση του εγκεφάλου και των λειτουργιών του. |
Παντελής Γιάννης, ΠΕ04.04 |
Βιολογία, Α΄λυκείου |
«Αναπαραγωγικό σύστημα, στειρότητα, τεχνητή γονιμοποίηση» |
Η κατανόηση της δομής και των λειτουργιών του αναπαραγωγικού συστήματος. |
Παντελής Γιάννης, ΠΕ04.04 |
Βιολογία, Β΄λυκείου |
DNA: το νήμα της ζωής και οι νέες προοπτικές |
Η κατανόησης της δομής και των λειτουργιών του DNAκαι οι νέες προοπτικές που ανοίγονται (κλωνοποίηση, γονιδιακή θεραπεία) |
Σκουτέλλη Καλλιόπη, ΠΕ01 |
Θρησκευτικά |
«Η θρησκευτική ετερότητα ως αιτία κοινωνικών προβλημάτων» |
Να αναγνωρίζουν, να αξιολογούν και να προτείνουν οι μαθητές θέσεις και στάσεις του χριστιανισμού απέναντι σε ζητήματα θρησκευτικής ετερότητας. |
Τσιριγώτη Γεωργία, ΠΕ04.01 |
Φυσική, Α΄λυκείου |
«Κατασκευή πυραύλου- εκτόξευση και ανάλυση δεδομένων» |
Βιωματική εκμάθηση των βασικών νόμων της μηχανικής και εφαρμογή τους. |
Τσιριγώτη Γεωργία, ΠΕ04.01 |
Φυσική, Α΄λυκείου |
«Διατήρηση μηχανικής ενέργειας- πειραματικά» |
Εξοικείωση με τις πειραματικές διατάξεις, συνεργασία, αυτενέργεια, εισαγωγή στην επιστημονική μέθοδο, εμβάθυνση στη διατήρηση μηχανικής ενέργειας- τριβή |
Τσιριγώτη Γεωργία, ΠΕ04.01 |
Χημεία, Β΄λυκείου |
«Αιθανόλη: πειραματική μελέτη των ιδιοτήτων της» |
Εισαγωγή στην επιστημονική μέθοδο, συνεργασία, αυτενέργεια, εμβάθυνση στην οργανική χημεία- αντιδράσεις |
Φλωριανού Ελένη, ΠΕ02 |
Λογοτεχνία, Α΄λυκείου |
«Ένας στίχος σε? ταξιδεύει» |
Δημιουργία ενός ξύλινου καραβιού στην αυλή του σχολείου με συλλογή στίχων μοντέρνας ποίησης αποφθεγματικού και διαχρονικού χαρακτήρα. |
Φλωριανού Ελένη, ΠΕ02 |
Ιστορία, Α΄λυκείου |
«Δημιουργία μουσειο-παιχνιδιού γνωριμίας με το αρχαιολογικό μουσείο της Καλύμνου» |
Δημιουργία ενός μουσειο-παιχνιδιού, που απευθύνεται σε μαθητές δημοτικού-γυμνασίου με σκοπό τη βιωματική και παιγνιώδη γνωριμία με το αρχαιολογικό μουσείο της Καλύμνου. |
Φλωριανού Ελένη, ΠΕ02 |
Αρχαία, Α΄λυκείου |
«Ο εμφύλιος τότε και τώρα» |
Δημιουργία ψηφιακής ταινίας με επιλεγμένα αποσπάσματα από τα «Κερκυραϊκά» του Θουκυδίδη και συσχετισμό με τον ελληνικό εμφύλιο- ανάδειξη της διαχρονικότητας των αντιπολεμικών μηνυμάτων του Θουκυδίδη. |
Φραγκιαδάκη Αγαθοδώρα, ΠΕ02 |
Θεατρολογία, Α΄λυκείου |
«Σαίξπηρ: όνειρο καλοκαιρινής νυκτός» |
Κατανόηση και ανάλυση ενός θεατρικού έργου/ εξοικείωση με αναζήτηση πηγών (εκδόσεων και παραστάσεων) |