ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Φλωριανού Ελένη

Το  πρόγραμμα αφορά μαθητές της Β΄λυκείου που θα επεκτείνουν και θα αξιοποιήσουν την διδακτέα ύλη του μαθήματος της Έκθεσης σε ένα αυθεντικό επικοινωνιακό περιβάλλον, αυτό του ψηφιακού περιοδικού. Η ύλη της έκθεσης στο συγκεκριμένο μάθημα περιλαμβάνει την είδηση και το σχόλιο, την οργάνωση και παρουσίαση της είδησης, τα γνωρίσματα του τύπου, τη δημοσιογραφική δεοντολογία, την κριτική ενός βιβλίου και μιας θεατρικής παράστασης, το περιεχόμενο, τη δομή και το εξώφυλλο ενός περιοδικού γενικού ή ειδικού ενδιαφέροντος και άλλα θέματα που άπτονται της ειδησεογραφίας / δημοσιογραφίας και των έντυπων και ηλεκτρονικών εφημερίδων -περιοδικών. Οι εργασίες γραπτού λόγου των μαθητών δεν θα έχουν τελικό αποδέκτη το δάσκαλο αλλά την τοπική- και όχι μόνο- κοινωνία, γεγονός που θα συνδέσει τη σχολική με την κοινωνική πραγματικότητα, θα δώσει κίνητρα δημιουργίας, θα ενθαρρύνει τη συνεργασία, την αυτενέργεια των μαθητών και τη βιωματική μάθηση. Παράλληλα, θα ενθαρρύνει την ενεργή συμμετοχή μαθητών που υστερούν στο γραπτό λόγο, ωστόσο παρουσιάζουν άλλες δεξιότητες: επικοινωνιακό χάρισμα και άνεση στον προφορικό λόγο (π.χ. σε συνεντεύξεις), οργανωτικές ικανότητες, καλλιτεχνικά ταλέντα (π.χ. φωτογραφία, σκίτσο, γελοιογραφία), ψηφιακές δεξιότητες (π.χ. γραφικά σελίδας, χειρισμός Η/Υ, δημιουργία video, ψηφιακής αφίσας), ειδικά ενδιαφέροντα (π.χ. αθλητισμός, διατροφή, μουσική κ.α). Υποθέματα που θα προσεγγίσουμε:

  • * Διαδικτυακή έρευνα: τα ηλεκτρονικά περιοδικά, τα χαρακτηριστικά τους, οι δυνατότητές τους, τα πλεονεκτήματα σε σχέση με τα αντίστοιχα έντυπα
  • * Τα είδη των άρθρων, η δομή τους / χρονογράφημα /γελοιογραφία /επιφυλλίδα
  • * Ο τίτλος της είδησης / Είδηση και σχόλιο / Οργάνωση και παρουσίαση μιας είδησης / Κώδικας δημοσιογραφικής δεοντολογίας
  • * Το κειμενικό είδος της συνέντευξης / Το κειμενικό είδος της κριτικής (βιβλίου, πολιτιστικής εκδήλωσης)
  • * Ο ρόλος και η λειτουργία της εικόνας στο φωτορεπορτάζ
  • * Δωρεάν ψηφιακά περιβάλλοντα για δημιουργία ηλεκτρονικών περιοδικών: διερεύνηση, σύγκριση, επιλογή του κατάλληλου περιβάλλοντος
  • * Καθορισμός τίτλου, θεματολογίας, αριθμού και περιεχομένου μόνιμων στηλών / καθορισμός ρόλων ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητες των μαθητών.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

  • * Να προσεγγίσουν τη μαθησιακή διαδικασία με ένα τρόπο πιο ελκυστικό, πιο σύγχρονο που να αγγίζει τα ενδιαφέροντα και τα ιδιαίτερα ταλέντα κάθε μαθητή, να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους και να σχετίζεται με τα βιώματα τους και την ευρύτερη κοινωνική και πολιτιστική ζωή. Η γνώση και η καλλιέργεια δεξιοτήτων θα αποκτηθούν βιωματικά και σε άρρηκτη σχέση με την κοινωνική ζωή μέσα από ομαδοσυνεργατικές πρακτικές.
  • * Να καλλιεργήσουν ψηφιακούς γραμματισμούς μέσα από τη συνεργατική ψηφιακή γραφή, την αναζήτηση στο διαδίκτυο, τη δημιουργία πολυτροπικών κειμένων (εμπλουτισμένων με video, εικόνες, υπερσυνδέσμους)
  • * Να αποκτήσουν αυτοεκτίμηση με την ενεργό και απαραίτητη συνεισφορά τους στην ομάδα μαθητές που υστερούν στις ?παραδοσιακές- μαθητικές επιδόσεις στο γλωσσικό μάθημα.

* Να αναπτύξουν το ενδιαφέρον για ενεργό συμμετοχή στα κοινά μέσα από την προσέγγιση, τον προβληματισμό και την ευαισθητοποίηση γύρω από σύγχρονα τοπικά ή και ευρύτερα κοινωνικά προβλήματα και μέσα από τη συνεισφορά τους (με προτάσεις ή και δράσεις) στην αντιμετώπισή τους